Service/Serviceavtal

För att säkerhetsställa funktionen på din larmanläggning behöver anläggningen kontrolleras med jämna intervaller. Vi kontrollerar bland annat att alla larmpunkter fungerar som dom ska, att alla larmdon ljuder och att överföringen till larmcentralen fungerar. För att anläggningen ska fungera utan driftstörningar vid strömavbrott, driftstörningar som kan orsaka onödiga falska larm, behöver anläggningens batteri bytas med tre års intervall. Vi kontrollerar att batterierna laddas som dom ska och byter ut dom när det är dags.

Upptäcker vi andra fel eller brister i systemet meddelar vi dig om detta  och åtgärdar problemet.

Med ett serviceavtal (silver) får du:

  •  Felavhjälpande service under kontorstid 08.00 – 16.30, inom fyra timmar, om felanmälan
    kommer in före 14.00
  • Fullständig genomgång (funktionskontroll) av hela anläggningen enligt avtalsintervall.
RICKARD3DANIEL o Rickard

Våra olika typer av avtal

Grundavtal med service på plats inom fyra dagar Som kund hos LH Alarm erbjuds du alltid ett Grundavtal helt utan kostnad. Med ett Grundavtal får du kostnadsfri teknisk support via telefon dagtid. Om du behöver teknisk service på plats kommer en tekniker till Dig inom fyra arbetsdagar. Service utförs under ordinarie kontorstid.


Silveravtal med service på plats samma dag När Du tecknar ett Silveravtal med service på plats samma dag garanterar vi att en tekniker kommer till Dig innan arbetsdagen är slut. Det enda som krävs är att Du ringer och felanmäler före klockan 14.00. Service utförs under ordinarie kontorstid.

Bronsavtal med service på plats nästa arbetsdag Med ett Bronsavtal med service på plats nästa dag garanterar vi att en tekniker kommer till Dig innan nästa arbetsdags slut. Service utförs under ordinarie kontorstid.


Guldavtal med service på plats samma dag och livstids garanti När Du tecknar ett Guldavtal med service på plats samma dag garanterar vi att en tekniker kommer till Dig innan arbetsdagen är slut. Du får livstids garanti och vi felsöker och byter trasigt material utan extra kostnad för Dig. Det enda som krävs är att Du ringer och felanmäler före klockan 14.00. Service utförs under ordinarie kontorstid.